Om föreningen

Föreningen är en stabil och välskött äkta bostadsrättsförening på Ringvägen 79 i Rosenlund, nära Skanstull.

Trivselfaktorn är hög med en gemensam takteras med grillmöjlighet och en gemensam grön innergård med inbjudande lummighet av växter.

Totalt 32 lägenheter - 29 bostadsrätter/3 hyresrätter - och 5 kommersiella lokaler – pizzeria, sushirestaurang, frisör, begravningsbyrå och försäljning av italienska vitvaror - på 5 våningar. Lägenhetsfördelningen för bostadsrätter och hyresrätter:12 st (varav 1 hyresrätt) 1 rum och kök, 13 st (varav 1 hyresrätt) 2 rum och kök, 3 st 3 rum och kök och 4 st (varav 1 hyresrätt) 4 rum och kök.

Fastighetens läge gör sig bra till Söders uteliv, restauranger och caféer, Eriksdalsbadet, Eriksdalshallen samt Badmintonstadion. Allt finns på gångavstånd och stort utbud av service finns i Ringens köpcentrum i Skanstull.

Kommunationer med tunnelbana, bussar och pendeltåg finns även de på gångavstånd.

Närheten till Årstavikens gröna omgivningar och möjligheten till ett svalkande dopp i Mälaren mixar stadsliv och rekreation på ett underbart sätt.

Fastigheten finns i Katarina församling i närheten av Södersjukhuset. Bostadsrättsföreningen bedriver SBA, Systematiskt Brandskyddsarbete i fastigheten sedan början av 2013.

Klicka på bilden.